Sunday, June 7, 2015

Percaya

Pedihkan hati
bila aku sayang orang
bila aku ikhlas dengan orang
bila aku setia
bila aku jujur
bila aku cuba berusaha untuk dia
bila aku percayakan dia
bila aku cuba memaafkan
dan berfikir positive tentang dia
akhir sekali dia khianati aku
dia cucuk hati aku dengan pisau yang tumpul
sikit sikit dia toreh hati aku
sikit sikit dia sakitkan hati aku
lepas hampir bertahun aku dengan dia
akhirnya ini yang aku dapat
dia terus mendiamkan diri tanpa explain apa yang sebenarnya yang berlaku
sikit langsung dia tak pikir macam mana aku dengan dia dulu
ya aku tak salahkan dia
sebab aku tahu dia juga manusia yang tak lari dari kesilapan
tetapi kenapa langsung dia tak fikir
lepas a few years aku dengan dia
lepas macam macam kenangan aku dengan dia
lepas keluarga kau dan keluarga aku tahu
lepas keluarga aku percayakan kau
lepas apa yang dah berlaku
kenapa ini yang kau pilih
kau tak pikir ka hati aku yang dulu kau kata kau mahu ubati
yang dulu kau kata kau mahu jaga dan pelihara ?
kalau ya aku salah kau tak boleh maafkan aku macam mana aku penah maafkan kau dulu
mungkin sekarang kau dah berubah tetapi jika kau berubah kau mesti ada hati dan fikir apa yang kau buat pada aku
aku sakit bukan sebab ditinggalkan tetapi aku sakit sebab aku percayakan kau tapi kau khianati aku dalam diam
sampai aku tak mampu untuk memaafkan diri aku sendiri
aku tak tahu nak cakap or ucapkan macam mana lagi
TERIMA KASIH hanya mampu aku ucapkan untuk kau sayang

No comments: